Wednesday, August 28, 2013

Tip Asas Bersih Kediaman selepas Perayaan

Sudah menjadi lumrah setiap kali tibanya musim perayaan , kediaman akan menjadi tumpuan sanak saudara dan handai taulan. Kesibukkan anda melayani kerenah tetamu yang berkunjung ini ada kalanya akan membuatkan anda tidak mempunyai masa untuk menguruskan dan membersihkan kediaman ke keadaan sedia kala. Usah khuatir tip bersih yang mudah dan ringkas ini dapat membantu anda.





  • Sediakan senarai semak.
Keadaan kediaman yang kotor dan tidak terurus ada kalanya akan membuatkan anda buntu untuk memulakan kerja-kerja pembersihan. Jika ini yang anda alami , salah satu cara mudah untuk mengatasinya ialah dengan menyediakan senarai semak ruanagan yang ingin dibersihkan jadi kerja anda akn menjadi lebih teratur.

  • Mulakan dengan ruang tamu
Ruangan tumpu bagi tetamu ini sudah semestinya lebih tidak terurus berbanding ruangan lain. susun atur semula kerusi dan bersihkan segala kotoran yang ada. Campuran lemon atau cuka bersama air dapat menyinarkan kembali lantai yang sudah kusam.

  • Bersihkan Permaidani dan Upholsteri Perabot.
Permaidani amat mudah memerangkap habuk dan terpalit kotoran. Namun, penyelesaiannya mudah da ringkas . Anda boleh menggunakan serbuk soda penaik . Sebelum itu pastikan permaidani sudah sudah dibersihkan dengan mengunnakan penyedut hampagas. Kemudian taburkan serbuk soda keatas permaidani dan biarkan ia seketika sebelum divakum semula. Serbuk soda amat berkesan untuk menghilangkan bau dan menjadikan permaidani anda segar semula.

  • Mencuci Kemasan Lembut
Langsir dan alas meja yang telah digunakan sebaiknya direndam di dalam air panas bagi memudahkan kotoran tertanggal sebelum dicuci menggunakan sabun pembersih. Jemur sehingga kering bagi mengelakkan terhasilnya bau yang tidak menyenangkan.

No comments:

Post a Comment

ORDER FORM

WARNA BANTAL Merah
Kuning
Cream
Hitam
Fancy Pink
Biru
Nak Tulis ape di Bantal comel anda
No Tel
Email Address:
Name:
Bayaran

This HTML form was created by Freedback.